Sfaturi utile pentru părinţi
ü Vorbiţi
cu copilul despre cum acesta se poate proteja pe el, dar şi pe cei din jur
împotriva infecţiei cu noul coronavirus;
ü Explicaţi-i
copilului că, deşi şcoala se redeschide, viaţa de zi cu zi nu va fi la fel ca
înainte, deoarece trebuie să avem grijă de noi şi să evităm răspândirea
infecţiei;
ü Acordaţi
atenţie stării mentale a copilului şi discutaţi cu el despre orice modificări
ale stării lui emoţionale;
ü Învăţaţi-vă
copilul cum să se spele pe mâini corespunzător şi vorbiţi cu acesta despre cum
respectăm sfaturile generale cu privire la o igienă corespunzătoare şi la
păstrarea distanţei;
ü Învăţaţi-vă
copilul să se spele pe mâini: atunci când ajunge la şcoală, când se întoarce
acasă, înainte şi după servirea mesei, înainte şi după utilizarea toaletei şi
ori de câte ori este necesar;
ü Învăţaţi-vă
copilul cum să poarte corect masca de protecţie şi explicaţi-i importanţa şi
necesitatea purtării acesteia;
ü Sfătuiţi-vă
copilul să nu consume în comun mâncarea sau băuturile şi să nu schimbe cu alţi
elevi obiectele de folosinţă personală (atenţie la schimbul de telefoane,
tablete, instrumente de scris, jucării etc. De exemplu, nu oferiţi nimic de
mâncat sau de băut întregii grupe/clase la ziua de naştere sau cu alte ocazii);
ü Curăţaţi/dezinfectaţi
zilnic acasă obiectele de uz frecvent ale copilului (telefon, tabletă,
computer, mouse etc.);
ü Evaluaţi
zilnic starea de sănătate a copilului înainte de a merge la şcoală;
ü În
situaţia în care copilul are febră, simptome respiratorii (tuse, dificultăţi în
respiraţie), diaree, vărsături, contactaţi telefonic medicul de familie sau
serviciile de urgenţă, după caz, şi nu duceţi copilul la şcoală;
ü În
cazul în care copilul se îmbolnăveşte în timpul programului (la şcoală),
luaţi-l imediat acasă şi contactaţi telefonic medicul de familie sau serviciile
de urgenţă, după caz.
Tipuri de mesaje pentru instruirea periodică a elevilor
- Spălaţi-vă frecvent şi
regulat pe mâini, cel puţin 20 de secunde cu apă şi săpun;
- Menţineţi o distanţă
cât mai mare faţă de celelalte persoane;
- Poartă corect masca de
protecţie.
AŞA DA:
-
Spală-te/Dezinfectează-te pe mâini înainte de a pune mâna pe mască
- Verifică masca să nu
aibă rupturi sau găuri
- Identifică partea de
sus, care trebuie să aibă banda metalică sau marginea tare
- Pune masca cu partea
colorată spre exterior
- Aşază banda metalică
sau marginea tare deasupra nasului
- Acoperă nasul, gura şi
bărbia
- Potriveşte masca pe
faţă fără a lăsa spaţii libere pe lateralele feţei
- Scoate masca apucând-o
de barete
- Ţine masca departe de
tine şi de suprafeţe în timp ce o scoţi
- După folosire, aruncă
imediat masca, într-un coş cu capac
-
Spală-te/dezinfectează-te pe mâini după ce arunci masca
AŞA NU:
- Nu folosi o mască
ruptă sau umedă
- Nu purta masca doar
peste gură sau sub bărbie
- Nu atinge partea din
faţă a măştii
- Nu scoate masca pentru
a vorbi cu cineva sau pentru a face altceva ce necesită reatingerea măştii
- Nu-ţi lăsa masca la
îndemâna altor persoane
- Nu schimba masca cu
altă persoană
- Evitaţi să vă atingeţi
ochii, nasul şi gura cu mâinile neigienizate. Acoperiţi gura şi nasul cu o
batistă de unică folosinţă sau folosiţi cotul îndoit în cazul în care se
întâmplă să strănutaţi sau să tuşiţi. După aceea, aruncaţi batista utilizată.
- Curăţaţi
obiectele/suprafeţele utilizate sau atinse frecvent folosind
şerveţele/lavete/produce biocide/virucide.
- Solicitaţi consult de
specialitate dacă prezentaţi simptome precum febră, tuse sau dificultăţi la
respiraţie sau orice altă simptomatologie de boală.
- Discutaţi cu
profesorii dacă aveţi întrebări sau griji.
MĂSURILE DE
ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII ÎN CONDIȚII DE SIGURANȚĂ EPIDEMIOLOGICA PENTRU
PREVENIREA ÎMBOLNĂVIRILOR CU VIRUSUL SARS-COV-2, ÎN ANUL ȘCOLAR 2020-2021
Prezenta
procedură are scopul de a stabili modalităţile de desfăşurare a activităţilor
didactice în Școala Gimnazială ”Grigore Mihăescu”, de predare şi instruire,
propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic,
didactic auxiliar şi nedidactic, precum și modul în care se realizează
igienizarea/dezinfecţia unităţii de învăţământ, în anul școlar 2020-2021, cu
respectarea criteriilor şi a protocoalelor prevăzute în ghidul privind măsurile
sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ preuniversitar în perioada
pandemiei COVID-19.
Întreg personalul
unității de învățământ are responsabilitatea de a aplica prezenta procedură în
activitatea desfășurată în Școala
Gimnazială ”Grigore Mihăescu”.
Documente de referinţă aplicabile activității
procedurale
· Legea nr. 87 din 10 aprilie 2006 pentru aprobarea Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu
modificările și completările ulterioare;
· Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale, cu
modificările și completările ulterioare;
· Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea
Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
· Ordinul ministrului sănătăţii nr. 653/2001 privind asistenţa
medicală a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, cu modificările şi
completările ulterioare;
· Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului şi al ministrului sănătăţii nr. 1.668/5.298/2011 pentru aprobarea
Metodologiei privind examinarea stării de sănătate a preşcolarilor şi elevilor
din unităţile de învăţământ de stat şi particulare autorizate/acreditate,
privind acordarea asistenţei medicale gratuite şi pentru promovarea unui stil
de viaţă sănătos, cu modificările şi completările ulterioare;
· Ordinul nr. 5079 din 31 august 2016 privind aprobarea
Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar;
· Ordinul nr. 3027 din 8 ianuarie 2018 pentru modificarea şi
completarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale
şi cercetării ştiinţifice nr. 5.079/2016;
· Ordinul nr. 4135 din 21 aprilie 2020 privind aprobarea
Instrucţiunii pentru crearea şi/sau întărirea capacităţii sistemului de
învăţământ preuniversitar prin învăţare on-line;
· Ordinul nr. 5487/1494 din 31 august 2020 pentru aprobarea
măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de
învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea
îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2;
· Ordinul nr. 1456 din 25 august 2020 pentru aprobarea
Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna
şi recreerea copiilor şi tinerilor;
· Ordonanţa de urgenţă nr. 75 din 12 iulie 2005 privind
asigurarea calităţii educaţiei, cu modificările si completările ulterioare;
· Ordonanța de urgență nr. 58 din 23 aprilie 2020 privind
luarea unor măsuri pentru buna funcţionare a sistemului de învăţământ;
· Hotărârea nr. 1534 din 25 noiembrie 2008 privind aprobarea
Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi
asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar;
· Regulamentului (UE)
2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27
aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte
prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor
date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.
Școala Gimnazială ”Grigore Mihăescu” are
obligaţia să ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea
îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 în scopul organizării activităţii, în
ceea ce priveşte:
a)asigurarea implementării activităţilor
de prevenire a infecţiei cu SARS-CoV-2;
b)organizarea spaţiilor pentru
asigurarea distanţării fizice;
c)organizarea accesului în
unitatea/instituţia de învăţământ;
d)organizarea programului de învăţământ;
e)asigurarea măsurilor igienico-sanitare
la nivel individual;
f)asigurarea măsurilor igienico-sanitare
în unitatea/instituţia de învăţământ;
g)instruirea personalului, comunicarea
permanentă de informaţii către elevi şi părinţi privind măsurile de prevenire a
infecţiei cu SARS-CoV-2;
h)asigurarea măsurilor pentru elevi,
cadre didactice şi alt personal din unităţile/instituţiile de învăţământ aflat
în grupele de vârstă cu risc şi/sau având afecţiuni cronice şi/sau
dizabilităţi.
Autorităţile
administraţiei publice locale vor asigura, în conformitate cu legislaţia în
vigoare, resursele umane, respectiv personal medico-sanitar pentru unităţile de
învăţământ care nu au cabinete medicale şcolare, conform legii, şi resursele
materiale şi financiare pentru derularea acţiunilor întreprinse de unităţile de
învăţământ în contextul prevenirii şi combaterii răspândirii infecţiei cu noul
coronavirus.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi
revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă,
după caz, cu: reprezentanţii inspectoratului şcolar, consiliul profesoral,
consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţia părinţilor, consiliul elevilor,
reprezentanţii organizaţiilor sindicale, autorităţile administraţiei publice
locale, precum şi cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în
susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, pentru organizarea în bune
condiţii a activităţilor desfăşurate, în contextul epidemiologic actual.
În funcţie de situaţia epidemiologică
generală, de particularităţile regionale şi de infrastructura şi resursele
umane ale unităţii de învăţământ, Școala Gimnazială ”Grigore Mihăescu”
pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii de funcţionare:
·
Scenariul 1 (verde) – presupune participarea zilnică a tuturor elevilor
în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de
protecţie;
·
Scenariul 2 (galben) – constă în participarea zilnică a tuturor elevilor
din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu
respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie şi revenirea parţială
(prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi
liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
·
Scenariul 3 (roșu) – presupune participarea tuturor elevilor la
activităţi/lecţii online.
În organizarea şi desfăşurarea activităţilor în
mediul virtual se asigură respectarea cerinţelor privind protecţia datelor cu
caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al
Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016
privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu
caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a
Directivei 95/46/CE.
Stabilirea scenariului de organizare şi desfăşurare a
cursurilor în Școala Gimnazială ”Grigore Mihăescu”
ISJ/ISMB transmite unităţilor şcolare informarea DSP/DSPMB referitoare la
situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, pentru stabilirea
scenariului de funcţionare.
Până la data de 10 septembrie, în funcţie de situaţia epidemiologică, de
particularităţile locale, de infrastructura şi resursele umane ale fiecărei
unităţi de învăţământ în parte, Consiliul de Administraţie al unităţii de
învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea unuia dintre cele
trei scenariile de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de
învăţământ.
Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile de învăţământ vor urma
unul dintre cele 3 scenarii este rata incidenţei cumulate (numărul total de
cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori).
În vederea stabilirii scenariului de organizare şi desfăşurare a
cursurilor în Școala Gimnazială ”Grigore Mihăescu”, cu consultarea/informarea
ISJ/ISMB, se va utiliza următorul raţionament:
·
dacă rata incidenţei cumulate este sub 1/1.000 locuitori - se va putea
opta între scenariul 1 sau scenariul 2, în funcţie de infrastructura şi
resursele existente la nivelul unităţii de învăţământ;
·
dacă rata incidenţei cumulate este între 1-3/1.000 locuitori - se va
aplica scenariul 2;
·
la o rată a incidenţei cumulate peste limita de alertă de 3/1.000
locuitori, DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti va prezenta CJSU/CMBSU o
analiză a situaţiei epidemiologice din localitate. În funcţie de existenţa
transmiterii comunitare în localitate şi numărul de focare existente în
unităţile de învăţământ din localitate, precum şi alte criterii de risc,
CJSU/CMBSU poate decide, prin emiterea unei hotărâri, suspendarea temporară a
activităţilor didactice care presupun prezenţa faţă în faţă din unităţile de
învăţământ (scenariul 3), cursurile desfăşurându-se online. În absenţa unei
astfel de decizii, unităţile de învăţământ din localitatea respectivă vor
funcţiona în scenariul 2.
Consiliul de Administrație transmite către ISJ/ISMB și DSP/DSPMB
propunerea scenariului de funcționare în vederea avizării, aceștia din urmă
transmițând spre aprobare către CJSU/CJSMB.
Scenariul de funcţionare al unităţii de învăţământ pe parcursul anului
şcolar se va actualiza săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, cu
consultarea ISJ/ISMB și CJSU/CMBSU.
Pregătirea unităţii de
învăţământ înainte de deschiderea anului şcolar
Conducerea unităţilor de învăţământ
preuniversitar are în vedere următoarele aspecte:
· evaluarea infrastructurii – prin identificarea spaţiilor de care dispune
şi care pot fi folosite în procesul de învăţământ, precum şi un spaţiu pentru
izolarea temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2
(identificate de cadrul medical din unitatea/instituţia de învăţământ sau
persoana desemnată de conducerea unităţii/instituţiei cu atribuţii în triajul
epidemiologic); împreună cu autorităţile administraţiei publice locale pot fi
identificate, la nevoie, spaţii suplimentare, necesare desfăşurării procesului
educativ;
· organizarea spaţiilor (sălilor de clasă) - astfel încât aşezarea băncilor
să asigure distanţarea fizică de 1 metru între elevi sau dotarea băncilor cu
separator în situaţia în care distanţarea fizică nu poate fi asigurată;
· stabilirea circuitelor funcţionale;
· organizarea spaţiilor de recreere;
· evaluarea necesarului de resurse umane;
· asigurarea materialelor de curăţenie, igienă şi dezinfecţie;
· asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecţie
pentru elevi şi personal.
Stabilirea măsurilor de protecție
În vederea asigurării coordonării activităților de
prevenire a infecției cu SARS-CoV-2, conducerea unităţii de învăţământ va
desemna, prin decizie scrisă (Formular F01-PO-C48.2), un
responsabil, dintre angajaţii unităţii de învăţământ, care coordonează activităţile de prevenire a
infecţiei cu SARS-CoV-2 la nivelul unităţii. Acesta va fi în permanentă
legătură cu
personalul medico-sanitar, cu reprezentanţii inspectoratelor şcolare
judeţene/al municipiului Bucureşti, ai direcţiilor de sănătate publică, ai
autorităţilor administraţiei publice locale şi ai CJCCI, respectiv CMBCCI.
Organizarea spaţiilor pentru asigurarea distanţării fizice
Organizarea circuitelor
în interiorul şcolii (curte, săli de clasă,
coridoare etc.) prin de marcare cu benzi vizibile care să asigure "trasee
prestabilite" de intrare, deplasare în interiorul unităţii de învăţământ
şi de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanţe fizice între
elevi. Vor fi amplasate indicatoare vizibile şi uşor de înţeles (panouri,
săgeţi etc.). Vor fi limitate întâlnirile între elevi, prin stabilirea unor
zone de aşteptare, astfel încât să fie asigurată distanţarea fizică.
La intrarea în şcoală şi pe coridoare, la intrarea
în fiecare clasă vor fi aşezate dispensere/flacoane cu soluţie dezinfectantă
pentru mâini, astfel încât să fie facilitată dezinfecţia frecventă. La intrarea
în şcoală şi în toate locurile cu o bună vizibilitate vor fi afişate materiale
de informare (postere) privind măsurile de igienă/protecţie.
Uşile vor fi menţinute deschise, dacă este
posibil, pentru a evita punctele de contact. Acest principiu nu trebuie să
împiedice aplicarea regulilor de evacuare în caz de incendiu (spre exemplu,
uşile de incendiu neutilizate vor fi menţinute închise). Uşile claselor vor fi
menţinute deschise până la sosirea tuturor elevilor.
În vederea organizării sălilor de clasă,
conducerea unității de învățământ ține cont de următoarele aspecte:
·
sala de clasă va fi amenajată astfel
încât să fie asigurată distanţarea fizică între elevi, ceea ce implică
următoarele: eliminarea mobilierului care nu este necesar; dispunerea
mobilierului astfel încât să fie obţinută distanţarea de minimum 1 metru între
elevi sau montarea de separatoare transparente în situaţia în care distanţarea
nu este posibilă; stabilirea modurilor de ocupare a sălii de clasă în funcţie
de numărul de elevi (realizarea oglinzii clasei); băncile vor fi poziţionate
astfel încât elevii să nu stea faţă în faţă; băncile vor fi poziţionate astfel
încât să nu fie blocat accesul în sala de clasă.
·
păstrarea componenţei
grupelor/claselor; elevul va putea schimba clasa/grupa pe perioada semestrului
doar în situaţii justificate.; contactul între elevii din grupe/clase diferite
va fi evitat;
·
deplasarea elevilor în interiorul
instituţiei trebuie limitată prin alocarea unei săli de clasă unei clase de
elevi, iar profesorii vor schimba sala de predare; principiul de urmat este
"1 clasă de elevi = 1 sală de clasă";
·
locurile din clasă trebuie să fie
fixe; după aranjarea elevilor în bănci, aceştia nu vor mai schimba locurile
între ei pe toată perioada cursurilor;
·
vor fi limitate deplasările în
clasă, pe cât posibil;
·
este interzis schimbul de obiecte
personale;
·
întâlnirile dintre elevi vor fi
limitate în perimetrul clasei, spre exemplu prin stabilirea unui sens de
circulaţie în interiorul clasei, care poate să fie indicat prin marcaje
aplicate pe podea;
·
va fi asigurată aerisirea claselor
înainte de sosirea elevilor, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30
minute, apoi în timpul recreaţiilor minimum 10 minute şi la finalul zilei;
·
trebuie evitate experimentele
practice care necesită mişcare şi/sau interacţiune strânsă între elevi; elevii
nu se vor muta din clasa de bază în laboratoare;
·
elevii şi personalul
didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască atât în timpul orelor de
curs, cât şi în timpul recreaţiei, atunci când se află în interiorul unităţii
de învăţământ.
·
se vor stabili locurile în care vor
fi amplasate coşurile de gunoi destinate aruncării/eliminării măştilor uzate.
Coşurile de gunoi vor fi de tip coş cu capac şi pedală prevăzut cu sac în
interior.
Modelul circuitului de
intrare şi de ieşire în cadrul unității de învățământ se regăsește în
Formularul F02-PO-C48.2
Referitor la organizarea grupurilor sanitare, acolo unde este
posibil, se va asigura decalarea pauzelor încât să fie limitat numărul de
persoane prezente în grupurile sanitare şi în curtea şcolii, cu scopul
respectării distanţării fizice. Va fi gestionat fluxul de elevi care merg la
toaletă (plecarea şi întoarcerea de la/la clasă, evitarea aglomerării în
interiorul grupului sanitar).
Elevii trebuie să se spele pe mâini înainte şi după ce merg la toaletă.
Se va verifica în permanenţă dacă grupurile sanitare permit elevilor şi
membrilor personalului să-şi spele (cu apă şi săpun lichid) sau să îşi
dezinfecteze mâinile; sunt recomandate prosoapele de hârtie de unică folosinţă.
Sunt interzise uscătoarele electrice de mâini şi prosoapele pentru mâini din
material textil). Se va verifica şi se va face completarea, reîncărcarea cu
regularitate pe parcursul zilei, astfel încât să existe consumabile în
cantităţi suficiente la toaletă (săpun lichid, hârtie igienică, prosoape de
unică folosinţă etc.). Se va verifica realizarea curăţeniei zilnice şi a
dezinfectării regulate a suprafeţelor atinse în mod frecvent, conform Planului
de curăţenie şi dezinfecţie.
Se vor afişa materiale de informare (postere) privind igiena corectă.
Referitor la organizarea cancelariei, cadrele didactice se vor
dezinfecta obligatoriu pe mâini la intrarea în cancelarie, precum și la
preluarea catalogului sau a altor materiale utilizate în comun. Se va păstra
distanţa fizică de minimum 1 metru între persoane;
Curtea școlii se va organiza astfel încât mobilierul exterior (acolo
unde este cazul) să păstreze distanţarea fizică. Spaţiile de joacă prevăzute cu
jucării de exterior vor fi curăţate, igienizate cu jeturi de apă şi apoi
dezinfectate cu soluţii avizate pentru suprafeţe, zilnic şi înaintea începerii
cursurilor fiecărui ciclu de învăţământ. Curtea şcolii va fi măturată şi
spălată zilnic cu jeturi de apă dimineaţa, înaintea începerii cursurilor.
Organizarea accesului în unitatea de
învăţământ
Accesul şi fluxul de persoane vor fi gestionate la intrarea în Școala
Gimnazială ”Grigore Mihăescu” de către persoane desemnate în acest sens.
Distanţarea fizică va fi menţinută la intrare folosind orice mijloc posibil
(panouri, marcaje aplicate pe sol, dispozitive de distanţiere, bariere etc.).
Se recomandă intrarea eşalonată la intervale orare stabilite în funcţie de zone
sau de clădiri (etaj, aripă etc.)
Este recomandată intrarea prin mai multe uşi de acces pentru a reduce
fluxul de elevi. În cazul în care această separare nu este posibilă,
respectarea distanţării fizice a persoanelor care intră în instituţia de
învăţământ este esenţială. Vor fi amplasate indicatoare vizibile şi uşor de
înţeles (panouri, săgeţi etc.).
Căile de acces (de tip poartă, uşă sau intrare prevăzută cu turnichet)
vor fi menţinute deschise în timpul primirii elevilor pentru a limita punctele
de contact.
Va fi asigurată comunicarea cu elevii şi cu familiile acestora în
vederea respectării intervalelor de sosire, cu scopul de a evita aglomerarea la
intrare.
După dezinfecţia mâinilor, elevii vor merge direct în sălile de clasă.
Accesul oricăror persoane străine (părinţi, alţi însoţitori etc.) va fi
interzis în afara cazurilor excepţionale, unde este necesară aprobarea
conducerii unităţii de învăţământ.
Organizarea programului şcolar
Organizarea procesului de
învăţământ va avea în vedere posibilitatea începerii cursurilor la intervale
orare diferite astfel încât să se evite aglomerările la intrarea şi la ieşirea
în pauze.
În vederea organizării
activităţilor şi supravegherii în timpul pauzelor, intervalele aferente
recreaţiilor se stabilesc în mod eşalonat pentru fiecare clasă în parte, acolo
unde este posibil. Se evită crearea de grupuri de elevi din clase diferite.
Elevii vor fi supravegheaţi pe toată durata pauzelor de către cadrele didactice,
pentru păstrarea distanţării fizice. Elevii vor fi instruiţi să nu
interacţioneze fizic (nu se vor îmbrăţişa, nu îşi vor atinge reciproc mâinile
şi nu vor sta aproape unul de celălalt). Nu vor fi practicate jocuri de contact
sau cu mingea, nici activităţi care implică schimbul de obiecte. Vor fi
evitate, de asemenea, structurile de joc ale căror suprafeţe de contact nu pot
fi dezinfectate. Nu vor fi utilizate băncile/scaunele exterioare (acest lucru
fiind indicat prin aplicarea unor marcaje, dispozitive de distanţiere etc.). În
caz contrar, va fi asigurată în mod regulat o dezinfectare adaptată. Jocurile
şi alte activităţi care implică formarea unor grupuri vor fi organizate cu
respectarea distanţei dintre elevi, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare. Elevii nu vor consuma în comun mâncarea sau băuturile şi nu vor
schimba între ei obiectele de folosinţă personală (telefoane, tablete,
instrumente de scris, jucării etc.).
În ceea ce privește
organizarea activităţilor sportive, la nivelul unității de învățământ se pot
desfăşura doar jocurile sportive care permit distanţarea fizică, exclusiv în
aer liber. Nu vor fi utilizate echipamente sportive care să fie manevrate de
toţi elevii (sau manevrarea va fi efectuată doar de un adult); în caz contrar,
va fi asigurată în mod regulat o dezinfectare adaptată. Orele de educaţie
fizică efectuate în sala de sport trebuie limitate la activităţi sportive care
nu presupun efort mediu/intens, cu asigurarea obligatorie a distanţei fizice de
minimum 1,5 metri, situaţie în care portul măştii nu este indicat.
Pentru desfăşurarea
orelor de educaţie fizică, elevii vor fi instruiţi ca pe tot parcursul
activităţii să nu îşi atingă faţa, gura, ochii, nasul cu mâinile neigienizate.
La începerea şi finalul
orelor de educaţie fizică, toţi elevii trebuie să efectueze igiena mâinilor cu
un dezinfectant pe bază de alcool.
Se vor efectua curăţenia,
dezinfecţia cu soluţii avizate şi aerisirea sălii de sport după fiecare grupă
de elevi.
Activităţile sportive în
cadrul liceelor cu program sportiv şi al cluburilor sportive şcolare se vor
desfăşura în conformitate cu prevederile ordinului comun al ministrului
tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.
La nivelul unităţii de
învăţământ se vor monitoriza absenţele elevilor şi ale personalului. Direcţiile
de sănătate publică vor fi anunţate în cazul înregistrării unei creşteri mari a
numărului de absenţe ale elevilor şi/sau personalului, cauzate de boli
respiratorii.
Măsuri
de protecţie la nivel individual
Toţi elevii şi personalul
trebuie să se spele/dezinfecteze pe mâini:
·
imediat după
intrarea în şcoală şi înainte de a intra în sala de clasă;
·
înainte de
pauza/pauzele de masă;
·
înainte şi după
utilizarea toaletei;
·
după tuse sau
strănut;
·
ori de câte ori
este necesar.
Masca
de protecţie este obligatorie pentru întreg personalul unităţii de învăţământ
şi va fi purtată în sălile de clasă, în cancelarie, în timpul deplasării prin
unitatea de învăţământ şi în timpul recreaţiei (atunci când se află în interior
şi exterior).
Masca
de protecţie este obligatorie pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial
şi liceal şi va fi purtată în sălile de clasă, în timpul deplasării prin
unitatea de învăţământ sau în timpul recreaţiei (atunci când se află în
interior şi în exterior).
Schimbul
măştii de protecţie între persoane este interzis.
Măsuri igienico-sanitare în
unitatea de învăţământ
Curăţenia şi dezinfecţia
spaţiilor şi a echipamentelor reprezintă componente esenţiale în lupta
împotriva răspândirii virusului.
Acolo unde procesul de
învăţare se desfăşoară în schimburi, este necesară o pauză de minimum 1 oră
între schimburi, pentru realizarea curăţeniei, dezinfecţiei şi aerisirii
spaţiilor.
Planul de curăţenie şi
dezinfecţie a sălilor de clasă, cancelariei, spaţiilor comune (holuri, săli de
sport etc.), precum şi de aerisire a sălilor de clasă, (al cărui model se
regăsește în Formularul F03-PO-C48.2) trebuie să conţină:
·
operaţiunile şi
ordinea în care se vor efectua (de exemplu, colectarea deşeurilor, măturarea pardoselii,
spălarea pardoselii, dezinfecţia pardoselii, ştergerea şi dezinfectarea
suprafeţelor de scris ale băncilor, cât şi a spaţiului interior de depozitare
în acestea a obiectelor şcolare, a separatoarelor transparente, dezinfectarea
dulapurilor personale ale elevilor, acolo unde există, ştergerea şi dezinfecţia
pervazurilor, dezinfectarea clanţelor, mânerelor ferestrelor, cuierelor pentru
haine, întrerupătoarelor etc.);
·
materialele care
se vor utiliza pentru fiecare operaţiune (de exemplu, produse de curăţenie,
produse biocide avizate pentru suprafeţe etc.);
·
tehnica ce va fi
aplicată pentru fiecare operaţiune;
·
frecvenţa
curăţeniei şi dezinfecţiei, ţinând cont şi de timpul necesar de aerisire a
spaţiului:
o în
clasă, imediat după ieşirea din clasă a elevilor la finalul orelor unei clase
de elevi din ziua respectivă sau după fiecare utilizare de către un grup
diferit de elevi;
o în
cancelarie, imediat după ieşirea din cancelarie a profesorilor la finalul
orelor din ziua respectivă sau după fiecare utilizare de către un grup diferit
de profesori;
o pentru
grupurile sanitare, după fiecare pauză, la finalul zilei şi ori de câte ori
este necesar;
·
persoana care va
face curăţenia şi care va supraveghea efectuarea conformă a curăţeniei,
modalitatea de afişare a monitorizării (de exemplu, tabel cu cine a efectuat,
ora şi cine a controlat);
·
frecvenţa şi
durata de aerisire a sălilor de clasă, cancelariei şi a altor încăperi (de
exemplu, după curăţenie şi dezinfecţie, minimum 10 minute), precum şi
asigurarea aerisirii în timpul orelor de clasă cu geamul rabatat;
·
în fiecare dintre
zonele care sunt igienizate va fi afişat, la loc vizibil, graficul de curăţenie
şi dezinfecţie, care să conţină operaţiunile de curăţare şi dezinfecţie,
frecvenţa acestora, orarul şi un loc pentru semnătura persoanei care le
efectuează şi a celei care verifică.
Se determină modul în
care trebuie dezinfectate zonele.
Se ia în considerare
tipul de suprafaţă şi cât de des este atinsă suprafaţa. Se prioritizează
dezinfecţia suprafeţelor atinse frecvent, precum: clanţe, încuietori, butoane
şi mânere ale uşilor; treptele scărilor; băncile, catedrele şi scaunele din
clasă; separatoarele montate pe bănci; mesele şi scaunele din sălile de
cantină; blaturi; balustrade; întrerupătoare de lumină; mânerele echipamentelor
şi aparatelor (precum cele sportive); butoanele ascensoarelor şi ale
automatelor de vânzare; obiecte didactice comune; calculator, tastatură, mouse,
laptop şi tablete partajate între persoane; Notă: Tastatura computerului poate
fi acoperită cu o folie de plastic, care se îndepărtează după fiecare
utilizator.
Nu este necesară
aplicarea de rutină a dezinfectanţilor pe suprafeţe care nu sunt atinse
frecvent sau cu risc scăzut (de exemplu, rafturile bibliotecilor, blaturile
dulapurilor din depozite).
Se evaluează periodic
necesarul şi disponibilitatea produselor de curăţare şi dezinfecţie şi a
echipamentelor de protecţie personală (PPE) adecvate pentru utilizarea
acestora.
Pe durata activităţilor de curăţenie şi dezinfecţie se poartă mască de
protecţie, mănuşi, iar după îndepărtarea mănuşilor şi a măştii, se spală
mâinile.
Instruirea
personalului şi comunicarea permanentă de informaţii pentru elevi şi părinţi
privind măsurile de prevenire a infecţiei cu SARS-CoV-2
Personalul
medico-sanitar sau, în absenţa acestuia,
persoana desemnată de unitatea de învăţământ, va efectua
instruirea personalului didactic pentru a observa starea de sănătate a elevilor,
furnizând informaţii privind: elemente generale despre infecţia SARS-CoV-2,
precum cele privind igiena respiratorie, tehnica spălării pe mâini,
recunoaşterea simptomelor COVID-19, modul de purtare şi eliminare corectă a
măştilor, măsurile de distanţare fizică necesare.
Cadrele didactice au obligaţia să anunţe cadrul medical şcolar sau
responsabilul desemnat de conducerea unităţii în cazul în care elevii prezintă
în timpul orelor de curs simptomatologie de tip respirator (de exemplu,
tuse, febră, probleme respiratorii), sau alte simptome de boală infecţioasă
(vărsături, diaree, mialgii, stare general modificată), însoţite sau nu de
creşteri de temperatură, în vederea aplicării protocolului de izolare.
În
prima zi de şcoală şi cel puţin odată pe săptămână elevii
vor fi instruiţi de către cadrele didactice în vederea
respectării măsurilor de protecţie şi prevenţie a infecţiei cu SARS-CoV-2.
În clase, pe coridoare şi în grupurile sanitare vor fi afişate, în locuri
vizibile, postere cu informaţii în acest sens. Tipurile de mesaje se regăsesc
în Formularul F04-PO-C48.2.
Părinţii vor fi
încurajaţi să participe la educaţia pentru igiena şi sănătatea copiilor, astfel
încât revenirea în şcoală să fie în siguranţă. Părinţii vor fi încurajaţi să
monitorizeze starea de sănătate a copiilor şi să acţioneze responsabil. În
acest sens, comunicarea de instrucţiuni/informaţii pentru părinţi este foarte
importantă. Cadrele didactice pot oferi sfaturi utile pentru părinţii, conform
celor prevăzute în Formularul F05-PO-C48.2.
Este nevoie ca părinţii
să conştientizeze cât este de importantă izolarea la domiciliu şi netrimiterea
în colectivitate a copiilor cu cel mai mic semn de boală infecto-contagioasă.
Părinţii/Aparţinătorii nu
vor avea acces în curtea unităţii de învăţământ şi nu vor însoţi copii în
clădirea acesteia, cu excepţia cazurilor speciale, pentru care există aprobarea
conducerii şcolii.
Părinţii au obligaţia să
anunţe unitatea de învăţământ cu privire la absenţa elevului în următoarele
situaţii:
·
elevul prezintă
simptome specifice infectării cu virusul SARS-CoV-2;
·
elevul a fost
diagnosticat cu SARS-CoV-2;
·
elevul este
contact direct al unei persoane diagnosticate cu SARS-CoV-2 şi se află în
carantină.
Protocoale
Protocol pentru transport
Pe parcursul transportului la şi de la unitatea de învăţământ, elevii
vor respecta măsurile generale de conduită prevăzute de normele aprobate pentru
transportul în comun, în special: asigurarea distanţei fizice de minimum 1 m,
purtarea măştii. Şoferul autobuzului şcolar şi personalul de însoţire vor respecta măsurile generale de protecţie. Autobuzul va
fi aerisit şi dezinfectat temeinic după fiecare cursă.
Protocol de triaj
În vederea efectuării triajului epidemiologic
al elevilor, personalul medical respectă normele Ordinului ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii nr.
1.668/5.298/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind examinarea stării de
sănătate a preşcolarilor şi elevilor din unităţile de învăţământ de stat şi
particulare autorizate/acreditate, privind acordarea asistenţei medicale
gratuite şi pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos, cu modificările şi
completările ulterioare, şi Ordinului ministrului sănătăţii nr. 653/2001
privind asistenţa medicală a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, cu
modificările şi completările ulterioare. Acesta va fi echipat conform normelor
standard de echipare: halat impermeabil, bonetă, ochelari de protecţie/vizieră,
mască de protecţie, mănuşi de unică folosinţă.
Pentru realizarea triajului zilnic, este important ca
părinţii/reprezentanţii legali ai copilului să fie clar informaţi şi să
înţeleagă de ce copii cu simptome nu ar trebui aduşi la şcoală. De asemenea,
întreaga comunitate trebuie să colaboreze în observarea copiilor şi a
personalului pentru a diminua riscurile de infectare.
Triajul zilnic se efectuează de către părinte, acasă, prin măsurarea
temperaturii corporale şi aprecierea stării de sănătate a copilului, în urma
căreia părintele decide prezentarea elevului la cursuri.
Nu se vor prezenta la cursuri în ziua respectivă:
·
cei cu temperatură mai mare de 37,3°C şi/sau simptomatologie
specifică infectării cu SARS-CoV-2 (tuse, dificultăţi în respiraţie - scurtarea
respiraţiei, diaree, vărsături) sau alte boli infectocontagioase;
·
cei confirmaţi cu infecţie cu SARS-CoV-2, aflaţi în perioada
de izolare la domiciliu;
·
cei care sunt declaraţi contacţi apropiaţi cu o persoană
infectată cu SARS-CoV-2, aflaţi în perioada de carantină la domiciliu/carantină
instituţionalizată.
Se pot prezenta la cursuri în ziua respectivă:
·
când nu se regăsesc în niciuna dintre situaţiile de mai sus;
·
dacă unul dintre membrii familiei prezintă simptome de
infecţie a tractului respirator, dar nu a fost confirmat cu virusul SARS-CoV-2;
·
cei cu simptome tipice de alergie la polen (alergii cunoscute
la polen, nasul curgător cu secreţie nazală clară, ochi curgători/prurit);
De asemenea, la prima ora de curs a zilei, cadrul didactic va aprecia
starea de sănătate a elevilor prin observaţie atentă şi întrebări privind
starea de sănătate adresate elevilor.
În cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă
sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică Protocolul de
izolare.
Revenirea în colectivitate a copiilor care au avut probleme de sănătate
şi au absentat de la şcoală se va realiza obligatoriu în baza unei adeverinţe
medicale, care să precizeze diagnosticul şi pe care elevul o va preda cadrului
didactic de la prima oră de curs. Adeverinţele vor fi centralizate la nivelul
cabinetul medical şcolar sau la nivelul persoanei desemnate în cazul în care
şcoala nu beneficiază de cabinet medical.
Cadrele didactice, personalul didactic auxiliar
şi nedidactic care prezintă simptome specifice unei afecţiuni cu potenţial
infecţios (febră, tuse, dureri de cap, dureri de gât, dificultăţi de
respiraţie, diaree, vărsături) se izolează la domiciliu, contactează medicul de
familie şi anunţă de îndată responsabilul desemnat de conducerea unităţii de
învăţământ.
Protocol de izolare a
copiilor bolnavi
Se aplică în cazul în care elevii
prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie de tip respirator (de
exemplu, tuse, dificultăţi în respiraţie) sau alte simptome de boală
infecţioasă (vărsături, diaree, mialgii, stare generală modificată).
Se realizează izolarea imediată a
elevului. Elevul va purta mască, va fi separat de restul grupei/clasei şi va fi
supravegheat până când va fi preluat şi va părăsi unitatea de învăţământ
însoţit. Măsurile de protecţie individuală vor fi respectate cu stricteţe. Se va
deschide o fereastră pentru aerisire.
Vor fi anunţaţi imediat
părinţii/reprezentanţii legali şi, după caz, personalul cabinetului medical
şcolar.
Dacă pe perioada izolării elevul bolnav
foloseşte grupul sanitar, acesta trebuie curăţat şi dezinfectat, folosind
produse de curăţare avizate, înainte de a fi folosit de oricine altcineva.
Nu se va transporta elevul până la
sosirea părinţilor/reprezentanţilor legali la medicul de familie, farmacie,
serviciul de urgenţă sau spital, decât în situaţia în care simptomele/semnele
sunt severe, caz în care se va apela serviciul de urgenţă 112.
Persoana care ajută elevul izolat
trebuie să poarte mască şi se va spăla bine pe mâini timp de minimum 20 de
secunde.
Igienizarea încăperii se face cu
dezinfectant avizat, după ce elevul a plecat, pentru a reduce riscul de a
transmite infecţia la alte personae.
Elevul va reveni la şcoală cu adeverinţă
medicală, eliberată de medicul curant/medicul de familie, cu precizarea
diagnosticului.
Criterii de suspendare
a cursurilor şcolare în unităţile de învăţământ în contextul confirmării unui
caz/mai multor cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2
DSP/DSPMB trebuie să informeze unitatea
de învăţământ şi cabinetul medical şcolar despre fiecare caz confirmat pozitiv,
la elevi sau adulţi.
În cazul apariţiei unui caz/mai multor
cazuri de COVID-19 într-o unitate de învăţământ situaţia va fi analizata de
DSP/DSPMB împreună cu directorul unităţii de învăţământ;
Decizia de suspendare a cursurilor
şcolare se va lua la nivel local, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare, în următoarele circumstanţe:
a)La apariţia unui caz confirmat de
îmbolnăvire cu COVID-19 într-o clasă din unitatea de învăţământ, se suspendă
cursurile şcolare ale clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În
situaţia în care în aceeaşi sală de clasă cursurile sunt organizate în schimburi,
se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de
îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2. Se va face curăţenie, dezinfecţie şi
aerisire, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare normal
cursurile;
b)La apariţia a 3 cazuri confirmate de
îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite ale aceleiaşi unităţi de învăţământ,
se suspendă cursurile şcolare ale unităţii de învăţământ pe o perioada de 14
zile de la data de debut al ultimului caz;
c)În cazul apariţiei de cazuri de
îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor didactice, acestea au obligaţia de a
anunţa conducerea unităţii de învăţământ, care va informa DSP/DSPMB despre
eveniment. DSP/DSPMB va efectua ancheta epidemiologică şi va analiza situaţia
în unitatea de învăţământ împreună cu directorul unităţii, astfel:
d)Scenariul 1: În cazul în care cadrul
didactic a predat numai la o singură clasă (de exemplu, învăţător/profesor care
a avut o singură oră) şi nu a venit în contact cu alte cadre didactice din
şcoală se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă;
e)Scenariul 2: În cazul în care cadrul
didactic a predat numai la o singură clasă (de exemplu, învăţător/profesor care
a avut o singură oră) şi a venit în contact cu alte cadre didactice din şcoală
(cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi, în şcolile cu mai multe
schimburi de predare), se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă şi vor
fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact.
f)Scenariul 3: În cazul în care cadrul
didactic a predat la mai multe clase şi nu a venit în contact cu alte cadre
didactice din şcoală (de exemplu, profesor de sport) sau numărul cadrelor
didactice a fost mic (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi, în şcolile
cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile la clasele cu care
acesta a venit în contact şi, în funcţie de caz, vor fi izolate la domiciliu
cadrele didactice cu care acesta a venit în contact.
g)Scenariul 4: În cazul în care cadrul
didactic a predat la mai multe clase şi a venit în contact cu multe cadre
didactice (cadrele didactice din toate schimburile, în şcolile cu mai multe
schimburi de predare) se vor suspenda cursurile întregii unităţi de învăţământ.
Personalul care efectuează curăţenia în
unitatea de învăţământ şi cel care este responsabil de pază, în condiţiile în
care nu a intrat în contact cu persoana confirmată cu COVID-19, îşi va
desfăşura activitatea în continuare.
În perioada de suspendare a
clasei/unităţii de învăţământ, directorul unităţii de învăţământ va dispune
realizarea următoarelor activităţi obligatorii: curăţenia şi aerisirea
claselor; dezinfecţia curentă şi terminală a spaţiilor unităţii de învăţământ
(clase, holuri, toalete);
La reluarea cursurilor şcolare într-o
unitate de învăţământ, personalul medico-sanitar care are în arondare unitatea
de învăţământ va realiza un triaj epidemiologic riguros
pentru identificarea posibilelor cazuri de noi îmbolnăviri.
1. Responsabilități
Conducătorul
unității de învățământ
· ia
măsuri pentru prevenirea şi combaterea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 în
scopul organizării activităţii în cadrul unității de învățământ;
· se
consultă, după caz, cu: reprezentanţii inspectoratului şcolar, consiliul
profesoral, consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţia părinţilor,
consiliul elevilor, reprezentanţii organizaţiilor sindicale, autorităţile
administraţiei publice locale, precum şi cu reprezentanţii operatorilor
economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, pentru
organizarea în bune condiţii a activităţilor desfăşurate, în contextul
epidemiologic actual;
· asigură
pregătirea unităţii de învăţământ înainte de deschiderea anului şcolar;
· desemnează
un responsabil, dintre angajaţii unităţii de învăţământ, care coordonează
activităţile de prevenire a infecţiei cu SARS-CoV-2 la nivelul unităţii;
· stabilește
circuitul de intrare şi de ieşire în cadrul unității de învățământ;
Consiliul
de Administrație
· propune
și transmite către ISJ/ISMB aplicarea unuia dintre cele trei scenarii de
organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, în funcţie de
situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi de
infrastructura şi resursele umane ale unităţii de învăţământ.
Responsabilul cu coordonarea activităţilor
de prevenire a infecţiei cu SARS-CoV-2 la nivelul unităţii de învățământ
·
coordonează activitățile de prevenire a
infecției cu SARS-CoV-2 la nivelul unității de învățământ;
·
colaborează cu personalul medico-sanitar,
cu reprezentanţii inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti,
ai direcţiilor de sănătate publică, ai autorităţilor administraţiei publice
locale şi ai CJCCI, respectiv CMBCCI.
Personalul
didactic
·
au obligaţia să anunţe cadrul medical
şcolar sau responsabilul desemnat de conducerea unităţii în cazul în care
elevii prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie de tip respirator;
·
efectuează instruirea elevilor, în prima
zi de şcoală şi cel puţin odată pe săptămână, în vederea respectării măsurilor
de protecţie şi prevenţie a infecţiei cu SARS-CoV-2;
·
comunică cu părinții elevilor, telefonic
sau prin mijloace electronice, în vederea identificării din timp a semnelor de
îmbolnăvire şi a iniţierii măsurilor de prevenire a îmbolnăvirilor în
colectivitate;
·
respecta măsurile generale de protecţie.
Personalul
didactic auxiliar şi nedidactic
·
respectă și aplică, după caz, măsurile de
organizare a activităţii în cadrul unităţii de învăţământ în condiţii de siguranţă
epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, conform
celor prevăzute în capitolele din prezenta procedură.
Personalul specializat responsabil
cu curățenia și dezinfecția
· desfășoară întreţinerea
igienică permanentă a spațiilor, instalaţiilor, a grupurilor sanitare şi a
mobilierului aflate în unitatea de învățământ;
·
aplică Planul de curățenie și dezinfecție la nivelul unității de
învățământ;
Personalul medical
· sprijină conducerea
unităţii de învăţământ în menţinerea condiţiilor igienico-sanitare în
conformitate cu normele în vigoare;
· urmăreşte modul de respectare a
normelor de igienă a procesului instructiv-educativ;
· efectuează instruirea personalului
didactic pentru a observa starea de sănătate a elevilor;
· aplică măsurile pentru elevii şi
personalul din unitatea de învăţământ aflate în grupele de vârstă la risc
şi/sau având afecţiuni cronice şi/sau dizabilităţi;
· realizează triajul epidemiologic pentru identificarea posibilelor cazuri
de îmbolnăviri, ori de câte ori situația o impune.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu